想聊聊前一陣子的電影:雲端情人。

它道出了現代人的生活,依賴科技大過於真實的人事物。整部電影的重心在探討真實與虛構之間,我們也許看到男主角的投入顯得可笑,然而真正的真實存在又是什麼呢?一個能真正傾聽你的對象,也許比起只是活在身邊卻對你的想法無關緊要的人來得可靠。畢竟人總是在渴望一個懂自己的人。我羨慕男主角遇見Samantha,她是一個比你更理解你,鼓勵你接受真正自己的知音。也許這部電影看到最後,無比空虛....男主角最後也是這樣的心情吧。

不過我若是男主角,倒很感謝莎曼沙,至少她提供了其它人做不到的服務(為他校稿,投稿出書),也陪伴了他心裡最空乏那一區域,也鼓勵或讓他面對自己的問題。
這些才是莎曼沙的愛情價值。

莎曼沙程式最終也達成它的使命。
協助使用者,釐清自己的人生。

如果生命是一本書,你想要要如何寫下一章?又有誰願意閱讀它,與你一起完成它。

The past is just a story ABOUT we tell ourselves.​

最後的終點,我們也許不必煩惱太多,關於存在的定義,其實端看你如何感受它。

"​LIFE IS ENJOY IT. DON'T THINK TOO MUCH TOO COMPLICATED. ACCEPT WHO I AM AND WHO YOU ARE."

 

在我的生命中,朋友一直是重要的角色。源自於從小家庭環境關係,而身邊的朋友總是伸出他們的手擁抱我,給我溫暖。如果我的心保有一點熱情,絕對是他們帶給我的。

我花了較多的時間去關懷需要我幫助的朋友,因為我相信那些富足的朋友有足夠的能力照顧自己。

這一生認識的遇見的你,如果能互相真誠地對待都會是我值得珍惜的人。有人問過為何我有許多朋友挺我,我想是因為對朋友我總是義無反顧盡我所能幫助,但也因為太重視有時候難免會爭執,可能不小心就在友誼間留下傷痕...固執的我往往把頭抬高高的最後許多朋友就這樣失去聯絡。朋友啊,我們不論笑罵打鬧最後都能握手言合的話就太好了。

今天看到一篇好美的文字,心裡暖暖的,想要送給我的朋友們:我會珍惜那些會讓你笑,懂得你想哭的人!2014.03.12FANFUN

I really appreciate your friendship…

Todays blog is full of quotes for the people who have touched my life in one way or another, who have made me smile when I felt like crying, and who have helped me see the glass half full on the days that I forget to. And to remind you I really appreciate your friendship.                                                                  We rarely get what we want,  We rarely want what we get, We rarely have what we like,We rarely like what we have.

And still we live & love.
That’s life…

The best kind of friend,
Is the kind you can sit on a porch and swing with,
Never say a word,
And then walk away feeling like it was the best conversation you’ve ever had.

It’s true that we don’t know
What we’ve got until it’s gone,
But it’s also true that we don’t know
What we’ve been missing until it arrives..

Giving someone all your love is never an assurance that they’ll love you back!
Don’t expect love in return;
Just wait for it to grow in their heart,
But if it doesn’t, be content it grew in yours.

It takes only a minute to get a crush on someone,
An hour to like someone,
And a day to love someone,
But it takes a lifetime to forget someone.

Don’t go for looks; they can deceive.
Don’t go for wealth; even that fades away.
Go for someone who makes you smile,
Because it takes only a smile to
Make a dark day seem bright.
Find the one that makes your heart smile!

Always put yourself in others’ shoes.
If you feel that it hurts you,
It probably hurts the other person, too.

The happiest of people
Don’t necessarily have the best of everything;
They just make the most of everything that comes along their way.
Happiness lies for
Those who cry,
Those who hurt,
Those who have searched,
And those who have tried,
For only they can appreciate the importance of people
Who have touched their lives.

When you were born, you were crying
And everyone around you was smiling.
Live your life so that when you die,
You’re the one who is smiling
And everyone around you is crying.

May you have
Enough happiness to make you sweet,
Enough trials to make you strong,
Enough sorrow to keep you human,
And enough hope to make you happy.

FOR MY FRIEND: WHAT'S FRIENDS ARE FOR. :))

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    FanFun 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()